tisdag 13 september 2016

konvergens / divergens

Jag är på gott humör idag och kan ta emot saker. Inte vara parabol och mottaglig. Det är särgående betydelser i de fraseringarna. Den ena tar makten över sig själv medan den andra låter sig övertas. Lite så kan jag se mig själv i mitt varande från dag till dag. Och det faktum att idag är bra är bra för då rusar prestationsjaget in i skuggorna och håller sig där.

Jag har börjat skriva så sakteliga igen, och det känns så bra. Jag njöt aldrig av det förut, utan såg det bara som en nödvändighet i min dagliga repertoar. Men jag tycker om det idag och jag vill hålla det lilla jag kan vid liv. Jag är märkligt beroende av det. Så låt det få bo kvar, snälla. Låt det stanna.
En rad om dagen om saker som känns, kan så lätt bli två, kan bli tre.

---
- Du tänker aldrig högt längre, för det du känner när du faller kan ingen förstå.
Tankarna som fått landa så oönskat ärligt på mina sidor genom åren påvisar mitt
ständiga skede. Hur högt upp jag än tycks ta mig, snurrar hjulet ändå på och jag
måste ta mig hela vägen upp igen. Att balansera i det goda och onda av ordens
innerligaste betydelser.

Livet före detta var aldrig mitt fel, livet nu, är mitt ansvar. Ser andra fälla tårar
för orden de använt och reaktioner de haft och drabbas av ett avund för deras mod.
J a g  v i l l  i n t e  d ö  n u.

Allvarligt. Levande. Lidande. Trevande.
Planerat och degraderat.
     Stampar med fötterna och höjer händerna mot skyn.
Sjunger ut och andas in. Stöter bort och håvar in.

Ta tillbaka alla mina livets besudlade rättigheter.
Rättfärdiga motsättningen av alla andras vilja.
Återbygga ett jag som bejakar livet utan att tänka,
överanalysera det.

Jag går ut och in i min kropp för att betrakta ur så många perspektiv som möjligt.
Löper varv efter varv. Hjärnan är på väg att gå ur led.

Taktfull men stillsam, sållar ut alla oviktiga människor som är vanskliga för hälsan.
Tankspritt mottager jag allas och min egen ångest som tack.



          Vill vara självständig    ...
....           ..
     .......
..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar