tisdag 25 april 2017

Tisdag 25 April 2017

Har kastat mig ut i hektiska arbetsprover. Jag färdigställde de första till Steneby och lyckades skicka in dem. Det i sig är en otrolig vinst. Det känns som om jag slog depressionen i magen, och visade att jag visst kan. Men såklart innebär det inte att jag klarar allt. Nu är rädslan tillbaka än mer med en ångest som stundvis lamslår mig. Jag hade en panikattack för två dagar sedan. Den kom från ingenstans medan jag borstade tänderna och skrämde skiten ur mig, rent sagt. Jag blev yr, hyper-ventilerande och det flimrade för ögonen. Fick hjälp att komma i säng. Armarna var bortdomnade för en stund efter det värsta lagt sig. Det var en vidrig upplevelse. Försöker komma underfund med hur jag på bästa sätt kan motverka dessa företeelser. Såklart är steg ett att stanna upp; inse att jag inte kan leva om som alla andra runt omkring mig. Att acceptera det är ingenting jag vill. Det är nog det svåraste i dagsläge. Försöker kanalisera allting in i kreativitet, men det är också svårt. Även om det absolut skulle stärka och gynna det jag gör för ansökningar just nu. Vet inte riktigt. Önskar att allting bara kunde ta en paus, bara för en liten stund. Skulle vilja hämta andan.

Skrivandet kommer sporadiskt och jag försöker att inte vara så djävulskt pretto och filtrerad. Det spär på mina tankar och får dem att begränsa mig i agerande. Funderar på att åka till Gotland för en stund och bara befinna mig någon annanstans. Är rädd för det också, men det skulle vara skönt att prata om det med familj. För det är dem. Hmm, får känna på det en liten stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar