onsdag 15 juni 2016

Onsdag 15 juni 2016

- Har du en hög tolerans för att låta andra behandla dig på dåligt vis?
- Nej, eller .. jo, jag har nog det. Jo så är det.
Är det vad allt det här handlar om? Är det så "enkelt"?
Men hur slutar jag låta folk göra övertramp på mig, på mitt?
Vilken strategi är bäst?
Du gör mig nervös, rädd, skapar ett obehag i mig.. Jag är så djävla rädd
för att du ska tycka illa mig, att jag till och med räds uttrycka mina rättigheter.
Min sida av saker och ting. Växte upp och lärde mig undergivenhet som försvarsmekanism, lärde mig motverka alla möjliga strategier som möjligtvis kunnat hålla mig ovan ytan.

Vad gör jag med alla trasiga människor om jag inte är den som kan laga dem?
Jag sörjer varje dag nu. Jag sörjer insikten av att jag inte är räddaren i nöden.
Efter sorgen hoppas jag att modet återuppstår och stärker mig i mina aktiva
val av åtaganden. Att jag inte behöver styras av alla känslor i rummet.

Jag vill bara säga hej. Säga förlåt. Säga att du gjort mig illa. Säga tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar