måndag 14 mars 2016

Måndag, 14 Mars 2016

Hon är en sådan som klarar sig. En som blivit uppväxt med att saker inte är så farliga. Det finns ju alltid någon i ens närhet som haft det tillsynes värre. Så har de uttryckt sig. De har ingen aning om hur kostsamma alla dessa undanflykter är idag.

     Hur kan redan trasigt gods, hanteras; levereras med varsamma händer? Jag snurrar i mina oändliga tankar och kan inte riktigt se; alla trådar är röda. Jag är leds alla spiraler, alla onda cirklar.
Ibland är jag rädd att jag lurar mig själv i det här, att jag intalar mig själv att det inte är så farligt.


Jag är nervös inför torsdagens möte, vad det ska innebära för mig. Och någonstans känner jag mig falsk; som om jag ropat varg en gång för mycket. Önskar att jag visste vad jag höll på med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar